Cantorij Cantorij
Een cantorij is een koor dat een functie heeft binnen een kerk. Een cantorij onderscheidt zich doorgaans van andere koren door zijn liturgische functie: de cantorij treedt niet op in een kerkdienst, maar neemt deel aan het geheel van de liturgie. De cantorij maakt dus deel uit van de gemeente en bestaat vaak ook uit gemeenteleden.
De cantorij van de Lucaskerk zingt vooral minder bekende liederen, vaak meerstemmig, in wisselwerking met de gemeente. Op deze manier draagt de cantorij bij aan het vergroten van het liedrepertoire van de gemeente. In een seizoen werkt de cantorij vier tot vijf keer mee aan een viering. De repetities zijn dinsdagavond van 20.00 uur tot 21.45 uur in de Lucaskerk.
Wil je een keer komen luisteren of meedoen, dan ben je van harte welkom, ook als je weinig zangervaring hebt of als je geen noten kunt lezen. Je hoeft je niet aan te melden.